Vyřizování reklamace nebývá pro zákazníka nepříjemná záležitost, proto se snažíme proces reklamace urychlit a Váš problém řešit co nejrychleji a k Vaší spokojenosti. K reklamačnímu řízení přistupujeme s maximální snahou Vám vyjít vstříc.
Postup uplatnění reklamace:
Telefonické reklamace neakceptujeme! Nepřijímáme do reklamačního řízení zboží bez vysvětlení (reklamačního protokolu). Toto zboží zasíláme obratem zpět na odesílatele. Do reklamačního řízení nepřijímáme zásilky na dobírku. Nepřijímáme pouze reklamovanou část – výrobek musí být vždy kompletní.
Vaše reklamace bude vždy odborně posouzena. Náš reklamační technik pracuje v oboru již několik let, je pravidelně školen ze zbožíznalství. Bude stanoven další postup reklamačního řízení. Oprávněnost nebo neoprávněnost reklamace vždy posuzuje výrobce, dovozce zboží nebo oprávněná osoba, který vydá své písemné stanovisko k reklamaci. V případě, že bude reklamace shledána jako oprávněná, bude kupujícímu zaslán opravený výrobek, nový kus nebo vrácena kupní cena. Bude tak učiněno bezprostředně po posouzení reklamace. Finanční obnos zašleme převodem na bankovní účet, a to nejpozději do 14 pracovních dnů od vyřízení reklamace. Peníze nevracíme složenkou!
Abyste mohli zboží co nejdříve znovu používat, reklamace vyřizujeme v nejkratší možné době, nejdéle však v zákonné 30denní lhůtě. Tato lhůta začíná běžet dnemdoručení zásilky.
O výsledku reklamace Vás budeme informovat ve lhůtě do 30 dní od přijetí zboží.
Lhůta pro uplatnění reklamace
Základní podmínkou reklamace je, aby byla uplatněna v zákonem stanovené záruční lhůtě, tj. do čtyřiadvaceti měsíců ode dne převzetí zboží. V případě, že výrobce garantuje delší záruční lhůtu uplatňuje také kupující lhůtu delší, tato prodloužená záruční doba musí být uvedena v záruční listě, nebo na dodacím listě, nebo na daňovém dokladu.
Záruční lhůta začíná plynout dnem převzetí předmětu plnění.
Právo k odpovědnosti za vady musí být uplatněno v záruční lhůtě a bez zbytečného odkladu po výskytu vady.Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení výrobku a může být důvodem k odmítnutí reklamace. (zákon 136/2002Sb.,§619 odst.2)
Je-li reklamace vyřízena opravou zboží, prodlužuje se záruční lhůta o dobu od uplatnění práva na odstranění vady do doby, kdy je kupující povinen opravené zboží převzít. Bude-li reklamace vyřešena výměnou vadného zboží za nové, začne běžet záruční lhůta znovu od převzetí nového zboží.
Odpovědnost za vady zboží
Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má kupující právo tuto vadu reklamovat.
Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali, a že zboží při převzetí nemá vady. Neodpovídáme za vady, které se vyskytnou až po jeho převzetí.
odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a dalším ujednaným vlastnostem
je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
Za vadu zboží nelze považovat změnu (vlastnosti) výrobku, která vznikla v průběhu záruční lhůty v důsledku jeho opotřebení způsobené jeho obvyklým užíváním (zákon 136/2002Sb., §619 odst.2), nebo nesprávného používání, nebo nevhodné či zanedbané základní údržby, nebo nesprávného skladování, nebo nesprávného zásahu ze strany kupujícího, popřípadě třetí osoby.
Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží a zaslat je zpět s vyplněným odstoupením od kupní smlouvy
Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117, a také § 2165 až 2174b. Ustanovení § 2106 a 2107 o právech z vadného plnění se nepoužijí.
V souladu s výše uvedenými ustanoveními vám náleží zejména následující práva:
Oprava zboží -pokud je možné zboží opravit, náleží vám právo na bezplatné odstranění vady. Pokud nejsme schopni v reklamační lhůtě zboží opravit, případně, že oprava je nepřiměřeně nákladná s ohledem na hodnotu zboží, jsme oprávněni vás informovat o odmítnutí opravy. V takovém případě si můžete zvolit jiný uvedený způsob vyřízení reklamace.
Výměna zboží-výměnu zboží v důsledku existence vady při převzetí zboží můžete požadovat vždy. Pokud je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s opravou věci nepřiměřeně nákladný s ohledem na význam vady a hodnotu zboží, kterou by zboží mělo bez vady, může být vada odstraněna opravou bez významových obtíží pro kupujícího.
Sleva z kupní ceny- pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada, můžete požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
Vrácení peněz - můžete požadovat pouze za předpokladu, že:
Právo na odstoupení od smlouvy vám nenáleží, je-li vada zboží nevýznamná.
Závěrečné ustanovení
Reklamační řízení se řídí Občanského zákoníku a Zákonem na ochranu spotřebitele. V případě zjištění neodstranitelné vady zboží (na základě písemného posouzení autorizovaného servisního střediska, pokud si to vyžaduje povaha výrobku) bude toto zboží vyměněno za stejný kus, případně vrácena již zaplacená celá cena zboží zpět.
Hledat: ""